Wiadomości branżowe

3 miliardy oszczędności na 700 tys. rachunków

Liczba rachunków prowadzonych przez mBank, pierwszy wirtualny bank w Polsce, przekroczyła 700 tys. Jednocześnie suma oszczędności zgromadzonych przez 580 tys. Klientów mBanku osiągnęła 3 miliardy złotych.Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest przekroczenie 900 tysięcy rachunków do końca br. Wartość depozytów w tym czasie powinna osiągnąć 3,2 mld zł.  Przełomowe daty: przyrost rachunków w mBanku100 00026.07.2001200 00024.01.2002300 00012.07.2002400 000

Liczba rachunków prowadzonych przez mBank, pierwszy wirtualny bank w Polsce, przekroczyła 700 tys. Jednocześnie suma oszczędności zgromadzonych przez 580 tys. Klientów mBanku osiągnęła 3 miliardy złotych.

Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest przekroczenie 900 tysięcy rachunków do końca br. Wartość depozytów w tym czasie powinna osiągnąć 3,2 mld zł

 

Przełomowe daty: przyrost rachunków w mBanku

100 000

26.07.2001

200 000

24.01.2002

300 000

12.07.2002

400 000

03.01.2003

500 000

23.05.2003

600 000

15.10.2003

700 000

03.03.2004

Na przyrost środków w mBanku składa się 2,7 miliarda zł depozytów oraz 300 mln aktywów pozyskanych przez Supermarket Funduszy Inwestycyjnych. Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w 2002 r. oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w całym 2003 r. o blisko 4 mld zł.

"Według ekspertów już za kilka lat Internet stanie się bardzo znaczącym kanałem dystrybucji produktów finansowych. Europa już to udowadnia: 42 miliony osób - 14% wszystkich dorosłych mieszkańców korzysta z usług wirtualnych banków a w krajach skandynawskich odsetek ten jest jeszcze większy. Według naszych szacunków liczba użytkowników bankowości internetowej w Polsce w 2005 roku może osiągnąć pułap 3 milionów - co stanowiłoby około 20% posiadaczy rachunków ROR. Prognozy te stwarzają mBankowi jeszcze większą szansę dynamicznego rozwoju, szansę, której z całą pewnością nie zaprzepaścimy"- zaznacza Sławomir Lachowski, Wiceprezes BRE Banku SA, odpowiedzialny za prowadzenie mBanku.

Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudował ofertę produktów kredytowych. Obecnie Klienci mogą korzystać z kredytu odnawialnego, karty kredytowej oraz mPLANU (kredyt lub pożyczka hipoteczna). mBank wprowadził także produkty inwestycyjne - Supermarket Funduszy inwestycyjnych, wzbogacił ofertę mBIZNES skierowaną do przedsiębiorców o kredyt hipoteczny dla mikrofirm oraz rozpoczął wprowadzanie produktów ubezpieczeniowych (Ubezpieczenie podróżne i majątkowe).

A to już wiesz?  Możliwość pracy zdalnej coraz ważniejsza dla pracowników. Jej brak zniechęca kandydatów do aplikowania na takie stanowiska

Według ostatniego raportu sporządzonego przez Związek Banków Polskich na koniec września 2003r., udział mBanku w liczbie Klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 29%.

Źródło Grupa mBank. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy