Wiadomości branżowe

Jak dojechać do domu? Budowa tras S7 i S8 oraz Południowej Obwodnicy Warszawy

Jak dojechać do domu? Budowa tras S7 i S8 oraz Południowej Obwodnicy Warszawy
Co zrobić, żeby w 2025 roku Warszawy nie objął całkowity paraliż komunikacyjny? Jak rozwiązać narastające problemy korków? Co zrobić, by nad miastem na zawsze nie zawisł smog? Zdaniem ekspertów odpowiedzi jest prosta i brzmi: obwodnica! A właściwie – system obwodnic.Od kilkunastu lat Warszawa boryka się z kłopotami komunikacyjnymi. Problemem jest nie tylko błyskawicznie rosnąca liczba samochodów w stolicy, ale także protesty mieszkańców, którzy organizując się w stowarzyszenia protestują przeciwko budowie nowych tras szybkiego ruchu w pobliżu ich domów. Według prognoz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jeśli do 2025 roku w Warszawie nie zostaną rozbudowane istniejące arterie oraz wybudowane obwodnice, stolicę czeka całkowity paraliż komunikacyjny. Dziś w 1,7-milionowym mieście zarejestrowanych jest 713 tys. samochodów osobowych i 184 tys. ciężarowych. A każdego dnia do miasta wjeżdża dodatkowo pół miliona innych pojazdów! W ciągu pięciu ostatnich lat natężenie ruchu wzrosło o kilkadziesiąt procent! A należy pamiętać, że w 2010 roku do zachodnich granic

Co zrobić, żeby w 2025 roku Warszawy nie objął całkowity paraliż komunikacyjny? Jak rozwiązać narastające problemy korków? Co zrobić, by nad miastem na zawsze nie zawisł smog? Zdaniem ekspertów odpowiedzi jest prosta i brzmi: obwodnica! A właściwie ? system obwodnic.


Od kilkunastu lat Warszawa boryka się z kłopotami komunikacyjnymi. Problemem jest nie tylko błyskawicznie rosnąca liczba samochodów w stolicy, ale także protesty mieszkańców, którzy organizując się w stowarzyszenia protestują przeciwko budowie nowych tras szybkiego ruchu w pobliżu ich domów.


Według prognoz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jeśli do 2025 roku w Warszawie nie zostaną rozbudowane istniejące arterie oraz wybudowane obwodnice, stolicę czeka całkowity paraliż komunikacyjny. Dziś w 1,7-milionowym mieście zarejestrowanych jest 713 tys. samochodów osobowych i 184 tys. ciężarowych. A każdego dnia do miasta wjeżdża dodatkowo pół miliona innych pojazdów! W ciągu pięciu ostatnich lat natężenie ruchu wzrosło o kilkadziesiąt procent! A należy pamiętać, że w 2010 roku do zachodnich granic Warszawy dotrze autostrada A2. W konsekwencji w mieście przybędzie co dnia - według ostrożnych szacunków - kolejne 100 tys. aut. Brak rozwiązania tych problemów sprawi, że Warszawa będzie miastem praktycznie nieprzejezdnym? Żeby przedrzeć się do centrum, kierowcy będą skazani na kluczenie lokalnymi i osiedlowymi uliczkami, wzrośnie liczba wypadków, wydłuży się szczyt komunikacyjny, przybędzie spalin, wzrośnie poziom smogu.


Rozwiązaniem, jakie proponują drogowcy, jest nie tylko dostęp do autostrady, ale i potrójny pierścień obwodnic, w tym najważniejszy ? peryferyjny. Utworzyć go mają dwie trasy ekspresowe: przez Ursynów (rok budowy: 2012) i przez Wesołą (2011).


Planowana Trasa Południowej Obwodnicy (S2) ma wykorzystać korytarz rezerwowany do tej pory dla autostrady A2, która zgodnie z ustaleniami uchwalonego w czerwcu 2004 r. Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego nie będzie jednak przechodziła przez Warszawę. Nowa trasa wprowadzona w dawny korytarz, (który od kilkudziesięciu lat rezerwowany był na cele komunikacyjne), będzie pełniła rolę trasy miejskiej na parametrach trasy ekspresowej i charakteryzować się będzie liczniejszymi niż autostrada powiązaniami z układem ulic. To bardzo korzystna sytuacja, że S2 wykorzysta korytarz planowany od dawna dla trasy A2 - zmniejszy to bardzo ryzyko opóźnień w budowie wynikających z protestów mieszkańców i przestojów związanych z fazą przygotowawczą.

A to już wiesz?  Fotografowanie nieruchomoÅ›ci i wnÄ™trz - warsztaty w Warszawie


Południowa Obwodnica Warszawy będzie przede wszystkim trasą dla miasta (ruch związany z Warszawą stanowić ma 80% całości, z czego 50-60% to ruch przyjazdowy i wyjazdowy z miasta, a 20-30% to ruch wewnątrz Warszawy). Jej podstawowym zadaniem jest nie jest obsługa tranzytu, a ruchu związanego z miastem. W tym celu przewidziano na jej trasie liczne węzły z układem ulic miejskich.
Dodatkowo S2 ma łączyć się z drogami S7 (w Jankach Małych) i S8 (w Pruszkowie). Zdjęcia tras w plikach do pobrania.
                       
Budowa obwodnicy zmieni caÅ‚kowicie dotychczasowy ukÅ‚ad miasta. RozÅ‚adujÄ… siÄ™ najtrudniejsze komunikacyjnie odcinki, na czym zyskajÄ… wÅ‚aÅ›ciwie wszystkie dzielnice. Najbardziej jednak skorzystajÄ… te części Warszawy, które dotÄ…d nie miaÅ‚y dobrego połączenia z Centrum. Szczególnie te dzielnice, do których trasa dojdzie na poczÄ…tku - jak choćby miejscowoÅ›ci willowe w rejonie Janek, Nadarzyna i Walendowa. W tym rejonie POW ma zostać ukoÅ„czona do 2009 roku. Powstanie w bliskiej okolicy dróg dojazdowych to ogromny skok rozwojowy dla otaczajÄ…cego obszaru. Po pierwsze takie dzielnice czy miejscowoÅ›ci stajÄ… siÄ™ dobrze skomunikowane, a przez to wygodniejsze do codziennego życia i bardziej atrakcyjne, gdy idzie o wybór miejsca zamieszkania. Po drugie, po zakoÅ„czeniu budowy tras mieszkania, domy I grunty w takich  miejscowoÅ›ciach bÄ™dÄ… niezwykle szybko drożeć i stanÄ… siÄ™ znakomitymi inwestycjami. Tak staÅ‚o siÄ™ z Ursynowem, gdy połączyÅ‚ siÄ™ z centrum liniÄ… metra. To samo ostatnio dzieje siÄ™ z Bielanami na wieść o przyspieszeniu prac nad kolejnymi przystankami metra. Z pewnoÅ›ciÄ… dla niektórych dzielnic podobnÄ… rolÄ™ odegra obwodnica. Dlatego planujÄ…c na przykÅ‚ad zakup domu, warto odpowiednio wczeÅ›niej zainteresować siÄ™ planami przebiegu przyszÅ‚ych tras ekspresowych.

Źródło Neuron Agencja Public Relations. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy