Wiadomości branżowe

ING Real Estate Development partnerem kampanii CSR

Rusza druga odsłona kampanii Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze. Partnerem Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych jest ING Real Estate Development – deweloper wrocławskiego apartamentowca THESPIAN. Dzięki zaangażowaniu firmy Wrocław wzbogaci się o trzy kolejne miniatury architektonicznych pereł, a także o specjalną stronę internetową dedykowaną tej kampanii. Odsłonięcie pierwszej z miniatur – modelu Opery Wrocławskiej - nastąpi dzisiaj, w Światowym Dniu Osób Niepełnosprawnych.„Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze” to wyjątkowy projekt kampanii społecznej, realizowanej przez Wrocławski Sejmik Osób Niepełnosprawnych z partnerami: ING Real Estate Development – deweloperem wrocławskiego apartamentowca THESPIAN oraz Miastem Wrocław. Kampania  kierowana jest do szerokiego grona odbiorców, ale przede wszystkim do osób niewidomych i niedowidzących. Tylko na terenie Dolnego Śląska żyje około 400 tys. osób niepełnosprawnych, z których ok. 4 tysiące to  osoby niewidome i niedowidzące. A dedykowana projektowi strona internetowa jest niezwykłą ideą: takiej witryny nie posiada jeszcze żadne

Rusza druga odsłona kampanii Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze. Partnerem Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych jest ING Real Estate Development – deweloper wrocławskiego apartamentowca THESPIAN. Dzięki zaangażowaniu firmy Wrocław wzbogaci się o trzy kolejne miniatury architektonicznych pereł, a także o specjalną stronę internetową dedykowaną tej kampanii. Odsłonięcie pierwszej z miniatur – modelu Opery Wrocławskiej - nastąpi dzisiaj, w Światowym Dniu Osób Niepełnosprawnych.

Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze” to wyjątkowy projekt kampanii społecznej, realizowanej przez Wrocławski Sejmik Osób Niepełnosprawnych z partnerami: ING Real Estate Development – deweloperem wrocławskiego apartamentowca THESPIAN oraz Miastem Wrocław. Kampania  kierowana jest do szerokiego grona odbiorców, ale przede wszystkim do osób niewidomych i niedowidzących. Tylko na terenie Dolnego Śląska żyje około 400 tys. osób niepełnosprawnych, z których ok. 4 tysiące to  osoby niewidome i niedowidzące. A dedykowana projektowi strona internetowa jest niezwykłą ideą: takiej witryny nie posiada jeszcze żadne miasto w Polsce!

Celem kampanii jest zmniejszanie barier wynikających z niepełnosprawności - Wrocław jako miasto spotkań jest doskonałą przestrzenią dla inicjatyw mających na celu spotkanie osób o odmiennej kulturze, wykształceniu, pochodzeniu, ale także o różnym stopniu niepełnosprawności. Ważne jest również zaprezentowanie skarbów wrocławskiej architektury i dóbr kultury narodowej osobom niewidomym i niedowidzącym: umożliwiają to miniatury zabytków oraz ciekawych architektonicznie budowli, uzupełnione opisami w alfabecie Braille’a. Miniatury są wykonywane z brązu i umieszczane na postumencie, tak aby równocześnie udostępnić je dzieciom i osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

- Projekt daje szczególnie osobom niewidomym i niedowidzącym niepowtarzalną szansę na poznanie skarbów architektury Wrocławia. To również okazja do obcowania ze światowym dziedzictwem kultury, które dotychczas pozostawało często poza ich zasięgiem – mówi Bogumił Maszewski, prezes Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych. – Cieszymy się, że projekt „Zobaczyć przez dotyk” ciągle się rozwija i że nawiązaliśmy współpracę z godnym zaufania partnerem, dla którego te idee są ważne.

Perły architektury w miniaturze

A to już wiesz?  Coraz więcej Polaków sięga po roślinne zamienniki mięsa i nabiału. Producenci takiej żywności walczą o większą obecność na sklepowych półkach

Pierwsza część kampanii przeprowadzona została przez Sejmik w latach 2008/2009 we współpracy z Miastem Wrocław i dotyczyła opracowania oraz ekspozycji odlanych z brązu w skali 1:100 miniatur Ratusza i Katedry św. Jana Chrzciciela.

W Światowym Dniu Osób Niepełnosprawnych (3 grudnia 2010 r.) rozpoczyna się druga część kampanii, realizowana z firmą ING Real Estate Development. Kampania została zaplanowana na okres 12 miesięcy i będzie przeprowadzona na przełomie 2010 i 2011 roku. Obejmuje wykonanie i odsłonięcie trzech miniatur wrocławskich pereł architektury. Do realizacji projektu ING Real Estate Development wybrał dwa wrocławskie zabytki:

  • Operę Wrocławską, jako ważny obiekt znajdujący się na trasie komunikacyjnej i turystycznej prowadzącej do Rynku oraz
  • Kościół p.w. św. Elżbiety węgierskiej (Garnizonowy) – świątynię zlokalizowaną w ścisłym centrum Wrocławia, na trasie wycieczek, chętnie odwiedzaną przez turystów.
  • Trzecim budynkiem przedstawionym w miniaturze będzie wrocławska realizacja developera –Thespian, współczesna wersja XIX-wiecznej kamienicy, obiekt w trakcie budowy.

Miniatury cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko osób ociemniałych, którzy właśnie dzięki takim przedsięwzięciom mogą „zobaczyć” wrocławską architekturę. Umożliwiają one bowiem turystom i mieszkańcom miasta dokładne przyjrzenie się detalom budynku, trudnym do uchwycenia z normalnej perspektywy.

- Bliskie jest nam wspieranie wszelkich działań, które mają na celu dbałość o przestrzeń miejską. Jest to wpisane w naszą strategię – podkreśla Piotr Wodzyński, prezes ING Real Esteta Development. – Dlatego z wielką przyjemnością włączyliśmy się w projekt miniatur. W ten sposób możemy przyczynić się nie tylko do likwidowania barier w integracji osób niepełnosprawnych sensorycznie, ale także promować wśród mieszkańców i turystów z całego świata najcenniejsze zabytki i obiekty o wielkiej wartości architektonicznej.

Odlewy wrocławskich miniatur wykonuje „Wytwórnia” - zespół wrocławskich artystów rzeźbiarzy pod kierownictwem Piotra Makały. Autorem makiety Opery Wrocławskiej jest Marcin Michalak. Warto podkreślić, że modele wykonywane ręcznie przez artystów z Wrocławia są prawdziwymi dziełami sztuki, nieporównywalnie bardziej eleganckimi od mechanicznie „wycinanych” makiet, które pojawiają się na fali wrocławskiego sukcesu również z innych miastach. Ratusz, Katedra św. Jana Chrzciciela czy Opera Wrocławska mają unikalną wartość artystyczną, ale i sensoryczną – pozwalają niewidomym dokładniej poznać budynki, włącznie z dekoracyjnymi drobiazgami takimi jak np. rzeźbienia fasad, figury Muz czy ratuszowe wykusze.

A to już wiesz?  Ericsson nagrodzony statuetką Fundacji ?Przyjaciel? za propagowanie wolontariatu pracowniczego

Pierwszy wirtualny przewodnik dla niewidowmych

Ważnym elementem kampanii jest uruchomienie specjalnej strony internetowej www.dotknijwroclawia.pl, na której osoby niedowidzące i niewidome mogą zapoznać się z miniaturami oraz innymi, dostępnymi dla nich, turystycznymi ciekawostkami Wrocławia. Witryna jest autorskim przedsięwzięciem i ma na celu zachęcenie osób ociemniałych z całego kraju do poznawania Wrocławia. Jest więc dla nich praktycznym i funkcjonalnym przewodnikiem po stolicy Dolnego Śląska – takiego projektu nie uruchomiło jeszcze żadne miasto w Polsce!

Strona została stworzona w przyjazny sposób, w konsultacji z Wrocławskim Sejmikiem Osób Niepełnosprawnych oraz osobami niewidomymi i niedowidzącymi. Intuicyjna i łatwa nawigacja, możliwość powiększenia czcionki oraz odsłuchania tekstu czy lupa powiększająca zdjęcia – to jedne z udogodnień, które wdrożone zostały na stronie DotknijWrocławia.pl. Wybrane najciekawsze miejsca Wrocławia uszeregowano ze względu na możliwość odbierania ich różnymi zmysłami: dotyku, słuchu czy węchu. Osobną kategorię stanowią obiekty posiadające własne miniatury z brązu. Za opracowanie witryny i zawartość merytoryczną odpowiada wrocławska agencja PR time.

Druga odsłona kampanii Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze rusza w Międzynarodowym Dniu Osób Niepełnosprawnych, 3 grudnia b.r. Jej inauguracją jest odsłonięcie pierwszej z trzech nowych miniatur – modelu Opery Wrocławskiej – oraz uruchomienie strony internetowej DotknijWroclaw.pl. Agencja PR time przez rok uzupełniać będzie treści na portalu, potem witryna zostanie przekazana Wrocławskiemu Sejmikowi Osób Niepełnosprawnych. W zamierzeniach ING Real Estate Development jest to projekt otwarty, który rozwijać się będzie wraz z rozwojem kampanii.

Źródło PR time. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy