Wiadomości branżowe

ING Real Estate Development partnerem kampanii CSR

Rusza druga odsłona kampanii Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze. Partnerem Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych jest ING Real Estate Development – deweloper wrocławskiego apartamentowca THESPIAN. Dzięki zaangażowaniu firmy Wrocław wzbogaci się o trzy kolejne miniatury architektonicznych pereł, a także o specjalną stronę internetową dedykowaną tej kampanii. Odsłonięcie pierwszej z miniatur – modelu Opery Wrocławskiej - nastąpi dzisiaj, w Światowym Dniu Osób Niepełnosprawnych.„Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze” to wyjątkowy projekt kampanii społecznej, realizowanej przez Wrocławski Sejmik Osób Niepełnosprawnych z partnerami: ING Real Estate Development – deweloperem wrocławskiego apartamentowca THESPIAN oraz Miastem Wrocław. Kampania  kierowana jest do szerokiego grona odbiorców, ale przede wszystkim do osób niewidomych i niedowidzących. Tylko na terenie Dolnego Śląska żyje około 400 tys. osób niepełnosprawnych, z których ok. 4 tysiące to  osoby niewidome i niedowidzące. A dedykowana projektowi strona internetowa jest niezwykłą ideą: takiej witryny nie posiada jeszcze żadne

Rusza druga odsłona kampanii Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze. Partnerem Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych jest ING Real Estate Development – deweloper wrocławskiego apartamentowca THESPIAN. Dzięki zaangażowaniu firmy Wrocław wzbogaci się o trzy kolejne miniatury architektonicznych pereł, a także o specjalną stronę internetową dedykowaną tej kampanii. Odsłonięcie pierwszej z miniatur – modelu Opery Wrocławskiej - nastąpi dzisiaj, w Światowym Dniu Osób Niepełnosprawnych.

Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze” to wyjątkowy projekt kampanii społecznej, realizowanej przez Wrocławski Sejmik Osób Niepełnosprawnych z partnerami: ING Real Estate Development – deweloperem wrocławskiego apartamentowca THESPIAN oraz Miastem Wrocław. Kampania  kierowana jest do szerokiego grona odbiorców, ale przede wszystkim do osób niewidomych i niedowidzących. Tylko na terenie Dolnego Śląska żyje około 400 tys. osób niepełnosprawnych, z których ok. 4 tysiące to  osoby niewidome i niedowidzące. A dedykowana projektowi strona internetowa jest niezwykłą ideą: takiej witryny nie posiada jeszcze żadne miasto w Polsce!

Celem kampanii jest zmniejszanie barier wynikających z niepełnosprawności - Wrocław jako miasto spotkań jest doskonałą przestrzenią dla inicjatyw mających na celu spotkanie osób o odmiennej kulturze, wykształceniu, pochodzeniu, ale także o różnym stopniu niepełnosprawności. Ważne jest również zaprezentowanie skarbów wrocławskiej architektury i dóbr kultury narodowej osobom niewidomym i niedowidzącym: umożliwiają to miniatury zabytków oraz ciekawych architektonicznie budowli, uzupełnione opisami w alfabecie Braille’a. Miniatury są wykonywane z brązu i umieszczane na postumencie, tak aby równocześnie udostępnić je dzieciom i osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

- Projekt daje szczególnie osobom niewidomym i niedowidzącym niepowtarzalną szansę na poznanie skarbów architektury Wrocławia. To również okazja do obcowania ze światowym dziedzictwem kultury, które dotychczas pozostawało często poza ich zasięgiem – mówi Bogumił Maszewski, prezes Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych. – Cieszymy się, że projekt „Zobaczyć przez dotyk” ciągle się rozwija i że nawiązaliśmy współpracę z godnym zaufania partnerem, dla którego te idee są ważne.

Perły architektury w miniaturze

A to już wiesz?  Ericsson nagrodzony statuetką Fundacji ?Przyjaciel? za propagowanie wolontariatu pracowniczego

Pierwsza część kampanii przeprowadzona została przez Sejmik w latach 2008/2009 we współpracy z Miastem Wrocław i dotyczyła opracowania oraz ekspozycji odlanych z brązu w skali 1:100 miniatur Ratusza i Katedry św. Jana Chrzciciela.

W Światowym Dniu Osób Niepełnosprawnych (3 grudnia 2010 r.) rozpoczyna się druga część kampanii, realizowana z firmą ING Real Estate Development. Kampania została zaplanowana na okres 12 miesięcy i będzie przeprowadzona na przełomie 2010 i 2011 roku. Obejmuje wykonanie i odsłonięcie trzech miniatur wrocławskich pereł architektury. Do realizacji projektu ING Real Estate Development wybrał dwa wrocławskie zabytki:

  • Operę Wrocławską, jako ważny obiekt znajdujący się na trasie komunikacyjnej i turystycznej prowadzącej do Rynku oraz
  • Kościół p.w. św. Elżbiety węgierskiej (Garnizonowy) – świątynię zlokalizowaną w ścisłym centrum Wrocławia, na trasie wycieczek, chętnie odwiedzaną przez turystów.
  • Trzecim budynkiem przedstawionym w miniaturze będzie wrocławska realizacja developera –Thespian, współczesna wersja XIX-wiecznej kamienicy, obiekt w trakcie budowy.

Miniatury cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko osób ociemniałych, którzy właśnie dzięki takim przedsięwzięciom mogą „zobaczyć” wrocławską architekturę. Umożliwiają one bowiem turystom i mieszkańcom miasta dokładne przyjrzenie się detalom budynku, trudnym do uchwycenia z normalnej perspektywy.

- Bliskie jest nam wspieranie wszelkich działań, które mają na celu dbałość o przestrzeń miejską. Jest to wpisane w naszą strategię – podkreśla Piotr Wodzyński, prezes ING Real Esteta Development. – Dlatego z wielką przyjemnością włączyliśmy się w projekt miniatur. W ten sposób możemy przyczynić się nie tylko do likwidowania barier w integracji osób niepełnosprawnych sensorycznie, ale także promować wśród mieszkańców i turystów z całego świata najcenniejsze zabytki i obiekty o wielkiej wartości architektonicznej.

Odlewy wrocławskich miniatur wykonuje „Wytwórnia” - zespół wrocławskich artystów rzeźbiarzy pod kierownictwem Piotra Makały. Autorem makiety Opery Wrocławskiej jest Marcin Michalak. Warto podkreślić, że modele wykonywane ręcznie przez artystów z Wrocławia są prawdziwymi dziełami sztuki, nieporównywalnie bardziej eleganckimi od mechanicznie „wycinanych” makiet, które pojawiają się na fali wrocławskiego sukcesu również z innych miastach. Ratusz, Katedra św. Jana Chrzciciela czy Opera Wrocławska mają unikalną wartość artystyczną, ale i sensoryczną – pozwalają niewidomym dokładniej poznać budynki, włącznie z dekoracyjnymi drobiazgami takimi jak np. rzeźbienia fasad, figury Muz czy ratuszowe wykusze.

A to już wiesz?  Innowacyjny lek może zrewolucjonizować podejście do leczenia otyłości. Wywołuje efekty, jakie osiąga się poprzez intensywne ćwiczenia

Pierwszy wirtualny przewodnik dla niewidowmych

Ważnym elementem kampanii jest uruchomienie specjalnej strony internetowej www.dotknijwroclawia.pl, na której osoby niedowidzące i niewidome mogą zapoznać się z miniaturami oraz innymi, dostępnymi dla nich, turystycznymi ciekawostkami Wrocławia. Witryna jest autorskim przedsięwzięciem i ma na celu zachęcenie osób ociemniałych z całego kraju do poznawania Wrocławia. Jest więc dla nich praktycznym i funkcjonalnym przewodnikiem po stolicy Dolnego Śląska – takiego projektu nie uruchomiło jeszcze żadne miasto w Polsce!

Strona została stworzona w przyjazny sposób, w konsultacji z Wrocławskim Sejmikiem Osób Niepełnosprawnych oraz osobami niewidomymi i niedowidzącymi. Intuicyjna i łatwa nawigacja, możliwość powiększenia czcionki oraz odsłuchania tekstu czy lupa powiększająca zdjęcia – to jedne z udogodnień, które wdrożone zostały na stronie DotknijWrocławia.pl. Wybrane najciekawsze miejsca Wrocławia uszeregowano ze względu na możliwość odbierania ich różnymi zmysłami: dotyku, słuchu czy węchu. Osobną kategorię stanowią obiekty posiadające własne miniatury z brązu. Za opracowanie witryny i zawartość merytoryczną odpowiada wrocławska agencja PR time.

Druga odsłona kampanii Zobaczyć przez dotyk – Wrocław w miniaturze rusza w Międzynarodowym Dniu Osób Niepełnosprawnych, 3 grudnia b.r. Jej inauguracją jest odsłonięcie pierwszej z trzech nowych miniatur – modelu Opery Wrocławskiej – oraz uruchomienie strony internetowej DotknijWroclaw.pl. Agencja PR time przez rok uzupełniać będzie treści na portalu, potem witryna zostanie przekazana Wrocławskiemu Sejmikowi Osób Niepełnosprawnych. W zamierzeniach ING Real Estate Development jest to projekt otwarty, który rozwijać się będzie wraz z rozwojem kampanii.

Źródło PR time. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy