Wiadomości branżowe

Walka o charytatywne SMSy bez VAT trwa

21 największych organizacji charytatywnych w Polsce nie poddaje się w walce o zaprzestanie pobierania podatku VAT od darowizn na cele dobroczynne, przekazywanych za pośrednictwem wiadomości SMS. W najbliższy czwartek i piątek, 10 i 11 grudnia, odbędą się w tej sprawie rozprawy w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie.Organizacje walczą z niesłusznym podatkiem już od wielu miesięcy. Mimo znacznego społecznego poparcia dla szlachetnej idei akcji, kolejne rządy nie przyjmują racjonalnych argumentów przemawiających przeciw obarczaniu podatkiem dobroci ludzkiej. Koalicja SMS bez VAT podejmuje kolejne działania, mające na celu zniesienia 22-procentowego podatku, który fiskus pobiera od każdej darowizny, przekazanej za pomocą wiadomości tekstowych SMS.„Zdecydowaliśmy się wstąpić ze sprawą niesłusznego podatku na drogę sądową z nadzieją, że uda się rozwiązać problem drogą prawną. Nasze argumenty są ignorowane przez rząd, a przez przedłużający się problem podatku VAT od dobroczynnych SMSów cierpią najbardziej potrzebujący" - mówi Wojciech Śliż z koordynującej akcję firmy doradczej PricewaterhouseCoopers Polska. „Naszą petycję,

21 największych organizacji charytatywnych w Polsce nie poddaje się w walce o zaprzestanie pobierania podatku VAT od darowizn na cele dobroczynne, przekazywanych za pośrednictwem wiadomości SMS. W najbliższy czwartek i piątek, 10 i 11 grudnia, odbędą się w tej sprawie rozprawy w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie.

Organizacje walczą z niesłusznym podatkiem już od wielu miesięcy. Mimo znacznego społecznego poparcia dla szlachetnej idei akcji, kolejne rządy nie przyjmują racjonalnych argumentów przemawiających przeciw obarczaniu podatkiem dobroci ludzkiej. Koalicja SMS bez VAT podejmuje kolejne działania, mające na celu zniesienia 22-procentowego podatku, który fiskus pobiera od każdej darowizny, przekazanej za pomocą wiadomości tekstowych SMS.

„Zdecydowaliśmy się wstąpić ze sprawą niesłusznego podatku na drogę sądową z nadzieją, że uda się rozwiązać problem drogą prawną. Nasze argumenty są ignorowane przez rząd, a przez przedłużający się problem podatku VAT od dobroczynnych SMSów cierpią najbardziej potrzebujący" - mówi Wojciech Śliż z koordynującej akcję firmy doradczej PricewaterhouseCoopers Polska. „Naszą petycję, zamieszczoną w Internecie podpisało już prawie 8 tys. osób. To dowód na to, że społeczeństwo nie jest obojętne na los pokrzywdzonych i chce pomagać, a jednocześnie sprzeciwia się temu, by na nieszczęściu innych bogacił się budżet państwa. Pomimo tego, że rozprawy sądowe nie dotyczą sposobu opodatkowania dobroczynnych SMSów, a jedynie uprawnienia organizacji z Koalicji SMS bez VAT do otrzymania wiążącego stanowiska Ministra Finansów liczymy na to, iż fakt ten wyraźnie unaoczni władzom państwowym, że problem nadal istnieje i zachęci je do jego rozwiązania" - dodaje.

Apel Organizacji znajduje się na stronie www.smsbezvat. Koalicja SMS bez VAT zachęca wszystkich do przyłączenia się do walki o zmianę interpretacji przepisów opodatkowujących SMS-owe darowizny i do podpisania petycji.

W skład koalicji „SMS bez VAT" wchodzą: Polska Akcja Humanitarna, Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową, Fundacja TVN „nie jesteś sam", Forum Darczyńców, Polski Komitet Narodowy Funduszu Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF, Fundacja POLSAT, Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?", Amnesty International, WWF Polska, Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą", Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja Orange, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja PricewaterhouseCoopers "Podaruj siebie", Krajowe Centrum Kompetencji, Polski Czerwony Krzyż, Fundacja „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy", Fundacja Hospicyjna, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko". Koalicję wspierają: Caritas Polska, Fundacja Dzieci Niczyje, Siepomaga.pl, Fundacja Śląskiego Centrum Chorób Serca, Fundacja Marka Kamińskiego.

Merytorycznie Koalicję wspiera firma PricewaterhouseCoopers w ramach Programu Usług PRO BONO, w komunikacji pomaga agencja Eskadra PUBLICA.

 

A to już wiesz?  44 proc. od sprzedaży (poszerzony komentarz)

 

 

Źródło inni Klienci. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy