Wiadomości branżowe

Roman atrakcyjniejszy niż Allegro?

NetSprint.pl przygotował raport na temat osób, marek i wydarzeń najczęściej opisywanych przez polskie media online w pierwszym półroczu 2007. Raport potwierdza, że kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność. Jedna z największych w Polsce firm z branży e-commerce – Allegro.pl - pojawia się w polskim Internecie niemal 20 razy rzadziej niż partia Prawo i Sprawiedliwość. Biznes budzi największe emocje w połączeniu z polityką lub sportem. Wysoka pozycja najpopularniejszych firm z branż finansowej, IT oraz telekomunikacyjnej wynika najczęściej bądź z publikacji w kontekście politycznym lub na przykład z faktu sponsorowania drużyn sportowych.Polityka W pierwszym półroczu 2007 roku w polskim Internecie najczęściej pojawiało się nazwisko premiera Jarosława Kaczyńskiego (21683 wystąpienia). Jego brat Lech cieszy się niewiele mniejszą popularnością (15656). Na kolejnych miejscach w rankingu znajdują się Andrzej Lepper i Roman Giertych. Z uwagi na „systematyczne zrywanie koalicji” w najbliższym czasie ta częstotliwość zapewne się nie zmniejszy. W rankingu partii Prawo i Sprawiedliwość ma

NetSprint.pl przygotował raport na temat osób, marek i wydarzeń najczęściej opisywanych przez polskie media online w pierwszym półroczu 2007. Raport potwierdza, że kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność. Jedna z największych w Polsce firm z branży e-commerce – Allegro.pl - pojawia się w polskim Internecie niemal 20 razy rzadziej niż partia Prawo i Sprawiedliwość. Biznes budzi największe emocje w połączeniu z polityką lub sportem. Wysoka pozycja najpopularniejszych firm z branż finansowej, IT oraz telekomunikacyjnej wynika najczęściej bądź z publikacji w kontekście politycznym lub na przykład z faktu sponsorowania drużyn sportowych.


Polityka

W pierwszym półroczu 2007 roku w polskim Internecie najczęściej pojawiało się nazwisko premiera Jarosława Kaczyńskiego (21683 wystąpienia). Jego brat Lech cieszy się niewiele mniejszą popularnością (15656). Na kolejnych miejscach w rankingu znajdują się Andrzej Lepper i Roman Giertych. Z uwagi na „systematyczne zrywanie koalicji” w najbliższym czasie ta częstotliwość zapewne się nie zmniejszy. W rankingu partii Prawo i Sprawiedliwość ma zdecydowaną przewagę nad innymi partiami politycznymi. Co ciekawe, na trzecim miejscu znajduje się Sojusz Lewicy Demokratycznej, który pojawia się w polskim Internecie znacznie częściej niż Samoobrona i Liga Polskich Rodzin.

Jeśli chodzi o aktywność liderów partii politycznych, to zastanawiająca jest stosunkowo niewielka ilość publikacji o Donaldzie Tusku (4496 i 9. miejsce w rankingu polityków) w porównaniu do ilości artykułów wzmiankujących Platformę Obywatelską (24788 i 2. miejsce w rankingu partii politycznych). W przypadku Prawa i Sprawiedliwości ta różnica jest znacznie mniejsza – zarówno lider, jak i partia znajdują się na pierwszych miejscach w swoich kategoriach, a różnica w ilości publikacji jest znacznie mniejsza.

Biznes

Od stycznia do czerwca 2007 nazwa Microsoft pojawiła się w polskim Internecie niemal 2 razy tyle, co kolejna firma w rankingu firm IT, czyli Google. Na trzecim miejscu znalazł się Prokom. Wysoka pozycja polskiej marki, wynikająca w dużej mierze z jej obecności w nazwie zespołu koszykarskiego z Sopotu (Prokom Trefl Sport), potwierdza wartość, jaką daje organizacji sponsoring sportowy. Kolejny przykład wymiernych korzyści wizerunkowych ze sponsoringu sportowego to pierwsze miejsce marki Orange w rankingu firm telekomunikacyjnych, na które wpływ miało częste pojawianie się w mediach tematu Orange Ekstraklasy. Z kolei operator P4 znalazł się na trzeciej pozycji dzięki szeroko komentowanej w mediach kampanii promocyjnej marki Play.
Polski e-commerce wymieniany jest w mediach online dość rzadko. Dominują najważniejsi gracze na rynku: Allegro (1840) i eBay (927). Mamy tu do czynienia z sytuacją podobną jak w przypadku firm informatycznych – lider rankingu pojawiał się w polskim Internecie 2 razy częściej niż druga w kolejności firma.

A to już wiesz?  Rozwój fotowoltaiki nie zwalnia. Rosnące ceny energii powodują, że na te inwestycje decyduje się coraz więcej przedsiębiorców
Sport

Polski Internet został opanowany przez Roberta Kubicę (10338 publikacji). Kierowca Formuły 1 jest wymieniany ponad dwukrotnie częściej niż Adam Małysz. Z kolei piłkarze to grupa sportowców najczęściej pojawiająca się w polskich mediach online. Wśród nich najpopularniejszy jest Jerzy Dudek, który swoją trzecią pozycję rankingu w dużej mierze zawdzięcza podpisaniu kontraktu z klubem Real Madryt. Sukcesy Roberta Kubicy przełożyły się również na znaczny wzrost popularności marki BMW – była wymieniana w serwisach internetowych i blogach aż 8020 razy. Kolejny w naszym rankingu Volkswagen ma aż o 1/3 mniej publikacji.

Wykonawcy

Kontrowersyjność jest sprawdzonym sposobem na popularność w Internecie, o czym świadczy stabilna, pierwsza pozycja Dody w naszym podsumowaniu najpopularniejszych wykonawców. Miłą niespodzianką jest wysoka, czwarta pozycja znacznie bardziej ‘niszowego’ muzyka – Leszka Możdżera.

Raport został przygotowany przy wykorzystaniu usługi monitorowania Internetu NewsPoint. NewsPoint monitoruje ponad 1000 serwisów, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi. Pełna lista źródeł znajduje się pod adresem: www.newspoint.pl/download/NewsPoint_lista_serwisow.xls.

Raport w wersji online: www.newspoint.pl/nowosci/w_i_polroczu_2007_najczesciej_pisano_o.

Więcej na temat NewsPoint: www.newspoint.pl.


NetSprint koncentruje się na tworzeniu precyzyjnych i wydajnych systemów wyszukiwawczych. W Polsce jest dostępny na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach internetowych oraz kilku tysiącach witryn amatorskich. Współpracuje z kilkoma tysiącami klientów prezentujących swoje reklamy w wynikach wyszukiwania oraz systemie reklamy kontekstowej Adkontekst (zasięg w czerwcu wg badań Megapanel/PBI wyniósł 87%).

Oferuje również rozwiązania do przeszukiwania zasobów korporacyjnych, m.in. NetSprint Intranet, NetSprint Site i NetSprint eCommerce. Na początku 2007 roku NetSprint wprowadził na rynek aplikację NewsPoint - monitoring komunikacji w Internecie, oferujący nowatorskie narzędzia badania treści publikowanych w Internecie.

NetSprint.pl jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych Europy Środkowej. Wyszukiwarka NetSprint jest dwukrotnym zwycięzcą konkursu "Teraz Internet" w kategorii "Baza danych, katalogi, wyszukiwarki. Spółka zajęła również siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Właścicielem NetSprint.pl jest międzynarodowa grupa medialna Mecom Europe. Od czerwca 2007 NetSprint.pl jest członkiem Internet Advertising Bureau Polska.

A to już wiesz?  Praca serca może wpływać na to, jak postrzegamy czas. Naukowcy z Nowego Jorku dokonali zaskakującego odkrycia
Źródło NetSprint.pl. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy